26/01 Cinema documental i xerrada: “Economia col·lectiva”

Dijous 26 de gener a les 20h projectarem el documental Economia col·lectiva. L’última revolució d’Europa (2014), presentat per la seva directora, Eulàlia Comas, i l’historiador Agustí Guillamón. Economia col·lectiva aprofundeix en un fet històric recent i poc conegut: l’expropiació i la gestió obrera del 80% de les indústries i serveis a Catalunya entre 1936 i 39. És una de les transformacions més radicals -d’arrel- i innovadores del segle XX. Entrada lliure.

Catalunya, juliol de 1936. L’alçament feixista del general Francisco Franco fracassa a Barcelona en topar-se amb una classe obrera organitzada majoritàriament dins el moviment llibertari. Homes i dones, amb les armes preses a les forces d’ordre, fan recular l’exèrcit i aprofiten el buit de poder que genera aquesta situació per posar en pràctica els seus somnis.

La revolució, esperança dels més desfavorits, esclata. Els treballadors i treballadores, majoritàriament anarcosindicalistes, assumeixen la gestió i la direcció d’entre el 70 i el 80% de les indústries i serveis del país. S’organitzen horitzontalment. Creen un sistema de prestacions socials. Fan possible una de les transformacions socials i econòmiques més radicals del segle XX. És l’última revolució d’Europa.

economiaCollectiva cinetika WEB.jpg

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: